CEO Jens Poulsen

DK Company tilpasser

Med tilkøbet af volumenmæssige store brands fra BTX Group øger DK Company sit strategiske fokus. Det betyder frasalg af mindre brands i modekoncernens egne divisioner for voksenmode og børnetøj
31. maj 2012, 14.51

DK Company A/S sætter fremover fokus på brands med omsætningsmæssig volumen. Det er sket med opkøbet af BTX Group-divisionerne Young og Retail, som den 1. juli 2012 tilfører en række nye store brands som Blend, Fransa, b-young og Gestuz.

Som led i den strategi har DK Company samtidig frasolgt omsætningsmæssigt mindre brands fra sine egne voksen- og børnemodedivisioner DK Classic og DK Kids.

- Vi trimmer vores selskab for at sikre rationale i vores opkøb. Vi har investeret i otte nye brands fra BTX Group, der forventes at tilføre en omsætning på 1,5 mia. kr. Med forrige måneds salg af vores voksenmodemærke Deluca sælger vi i alt syv brands med en omsætning på godt 100 mio. kr.

Derfor var frasalg en del af strategien allerede, da vi forhandlede med BTX Group, siger administrerende direktør Jens Poulsen, DK Company A/S.

De tre voksenmodebrands Pardon, Choise og Liva er solgt til Claus Bentzen, der hidtil har været medejer og direktør i DK Classic, mens Herning-selskabet Brands4Kids, der i forvejen råder over børnetøjsmærker som Pippi og CeLaVi, har købt børnetøjsmærkerne Minymo, Tinyminymo og børnetilbehørsbrandet Gaia & Ko.

Med frasalget råder DK Company A/S stadig over de to livsstilsbrands Kello og Blue Willi´s samt børnetøjsmærket Creamie, som design- og organisatorisk udspringer af

DK Company A/S\' succesfulde fashion brand Cream. Desuden har DK Company valgt at lukke børnetøjsbrandet Fransa Kids ned.

- Der var flere potentielle købere til Fransa Kids, men vi valgte at lukke mærket ned for at undgå brandmæssig forveksling med Fransa, siger Jens Poulsen.

Han glæder sig over, at de respektive brands er solgt videre til seriøse og ambitiøse kolleger.

- Med det interne salg til Claus Bentzen sikrer vi rutinen og kontinuiteten til de klassiske modebrands, og vi er i det hele taget glade for, at alle brands kommer til at leve videre med det nærvær og fokus, de hver især fortjener, siger Jens Poulsen.

De tre DK Classic-brands er solgt til overtagelse den 1. juni 2012, mens Brands4Kids overtager børnetøjsmærkerne den 15. juni 2012. Handlerne forventes ikke at påvirke årets resultat før skat.



Ordet er dit