Modetøj fra brandet Deluca (Modelfoto)

DK Classic sælger et af sine modebrands

Det danske modetøjsfirma Gozzip køber modemærket Deluca af DK Classic - DK Companys division for klassisk mode
23. april 2012, 09.41

Mens DK Company netop har været på storindkøb af brands hos BTX Group til modedivisionen Trend, er koncernens DK Classic-division i gang med at trimme og fokusere.

Derfor har DK Classic valgt at sælge sit brand Deluca til en anden Ikast-modevirksomhed, Gozzip A/S, som sælger dansk designet modetøj, som også udvikles op i store størrelser.

- Deluca er ungt og jeans-minded modetøj til større piger. Med det unge segment som målgruppe skiller brandet sig ud i vores division. Vi ønsker at fokusere fuldt ud på det klassiske og mere strømlinede modesegment, hvor vi har rigtig godt fat i markedet. Derfor har vi valgt at sælge Deluca, siger direktør Claus Bentzen, DK Classic.

Hos Gozzip glæder direktør og indehaver Lars Sandgaard sig til at få Delucas yngre design som supplement til Gozzips egen kollektion. Den forhandler virksomheden i øjeblikket til forhandlere over hele Danmark samt i Norge, Sverige, Finland, Rusland, Tyskland, Holland, Belgien, Frankrig og østrig. Med Deluca får Gozzip muligheden for at manifestere sig yderligere overfor kunderne.

- Vi har længe søgt at få en ny linje ind i porteføljen, og med købet af Deluca realiserer vi den målsætning. Vi ønsker at genskabe den oprindelige del af Deluca fra den tid, hvor Gozzip og Deluca var under samme tag i Glyngøre, men samtidig tilføje mærket et lidt yngre præg. Desuden har vi fået rigtig godt fat i det tyske marked, hvor vi gennem et stærkt salgsnet tæller knapt 250 forhandlere. Tyskland bliver derfor et af de første markeder, hvor vi vil introducere Deluca, siger Lars Sandgaard.

Med frasalget af Deluca rummer DK Classic nu mærkerne Kello, Pardon, Merrytime, Choise, Blue Willi\'s og Liva.


Ordet er dit